Το ποδήλατο υπό διωγμό σε έναν δήμο όπου το «κυκλοφοριακό» διογκώνεται καθημερινά

Το ποδήλατο υπό διωγμό σε έναν δήμο όπου το «κυκλοφοριακό» διογκώνεται καθημερινά

Εκλογές έρχονται και η νυν δημοτική αρχή – με αφορμή και το συνεχώς διογκούμενο κυκλοφοριακό στην πόλη μας – θα εξαγγείλει από «φαραωνικά» πάρκινγκ με τεράστιο κόστος έτοιμες μελέτες για δημοτικές συγκοινωνίες που όμως καμιά πρωτοβουλία δεν πήρε 4 χρόνια τώρα για την αξιοποίηση τους, μέχρι δίκτυα ποδηλατοδρόμων.

Και εμείς διερωτόμαστε, πόσο υποκριτικό είναι ο κ. Δήμαρχος να επαίρεται για τους δυο μόλις ποδηλατοδρόμους που διαθέτει η πόλη μας (από διασταύρωση των οδών Λ. Χασιάς και Έκτορος έως το Δημαρχείο Ιλίου, από διασταύρωση των οδών Ιδομενέως και Θηβών έως την οδό Μενελάου) και μάλιστα παρουσιάζοντας τους ως «δίκτυο» ποδηλατοδρόμων. Στην πραγματικότητα, έστω και αυτοί οι δύο ποδηλατοδρόμοι έγιναν ελλείψει σχεδιασμού, χωρίς την παραμικρή πρόνοια αυτοί να επικοινωνούν τουλάχιστον μεταξύ τους. Πως μπορεί η διοίκηση του Δήμου να αναφέρετε σε «δίκτυο»;

Αναρωτηθήκατε ποτέ αν ακόμα και αυτοί οι δύο ποδηλατοδρόμοι εξυπηρετούν τις πραγματικές ανάγκες των δημοτών στις συνοικίες του Ιλίου; Μπορούν δηλαδή οι κάτοικοι από την Ραδιοφωνία, του Μιχελή, τον Άγιο Νικόλαο, την Παλατιανή, τον Άγιο Φανούριο διαμέσω τους να προσεγγίζουν εύκολα, γρήγορα και ασφαλώς το εμπορικό και διοικητικό κέντρο της πόλης (ΚΕΠ, Δημαρχείο, κτλ); Η απάντηση προφανής: Όχι! Επιλέχθηκε και πάλι το γνωστό μοντέλο, ο ποδηλατοδρόμος να «κοσμεί» το κέντρο της πόλης. Γιατί; Γιατί η νυν διοίκηση, χρόνια τώρα στο τιμόνι του Δήμου, δεν ενδιαφέρεται για την ουσία, την εξυπηρέτηση και την διευκόλυνση των πολιτών του Ιλίου αλλά για την «βιτρίνα».

Και να το πάμε και λίγο παραπέρα, μήπως υπήρξε η παραμικρή μέριμνα από την διοίκηση του Δήμου να συνδεθούν οι γειτονιές μας με το τμήμα εκείνο του ποδηλατοδρόμου που παρέδωσε το Υπουργείο Υποδομών μετά το ξεμπλοκάρισμα του έργου και την ανάπλαση επί του ρέματος της Φλέβας Ρουβικώνος, πίσω από το 301 Εργοστάσιο Βάσης; Έχει γίνει κάτι τέτοιο; Όχι! Απεναντίας επιδεικνύετε παντελή αδιαφορία και έλλειψη σχεδιασμού. Το μόνο που βλέπουν οι πολίτες καθημερινά είναι τους ποδηλατοδρόμους της πόλης να καταλήγουν στην κυριολεξία στο πουθενά.

Πόσο θα ωφελούσε τους πολίτες του Ιλίου μια συνολική μελέτη ανάπτυξης ενός δικτύου εναλλακτικών, πράσινων, περιπατητικών/ποδηλατικών διαδρομών που θα ένωνε τις συνοικίες της πόλης – ένα πραγματικό και όχι ένα δήθεν δίκτυο – αντί να πραγματοποιεί «σκόρπια έργα» χωρίς κανένα σχέδιο. Αξιοποιώντας το μεγαλύτερο συγκριτικό πλεονέκτημα της περιοχής μας, το «Πάρκο Αντώνης Τρίτσης», να σχεδιάσει ένα δίκτυο διαδρομών πρότυπο, χτίζοντας μια διακριτή ταυτότητα για την πόλη μας που θα ζήλευαν όλοι οι Δήμοι της χώρας.

Για εμάς στην Αλληλέγγυα Πόλη, οι λύσεις είναι εκεί. Είναι πιο οικονομικές, πιο φιλικές προς το περιβάλλον αναβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής των δημοτών, αλλά με μια βασική προϋπόθεση: όχι έργα βιτρίνας, αλλά έργα ουσίας. Έργα για να «ανασάνουν» οι γειτονιές μας, όχι έργα μόνο στο κέντρο της πόλης. Έργα που αναβαθμίζουν την καθημερινότητα των δημοτών, όχι έργα που γίνονται αποκλειστικά για την προβολή της διοίκησης. Μακριά από επικοινωνιακά πυροτεχνήματα, «φιέστες» και μικροπολιτικές λογικές που τελικά ζημιώνουν την πόλη μας. Διεκδικούμε έργα που αφουγκράζονται τα αιτήματα των πολιτών και προωθούν ζητήματα που αφορούν την νέα γενιά, το περιβάλλον, τον πολιτισμό και τον αθλητισμό, την ισότιμη και καθολική πρόσβαση των ΑμεΑ και ηλικιωμένων συμπολιτών μας παντού στην πόλη. Το σχέδιό μας μπορεί να απαντήσει στις πραγματικές ανάγκες της πόλης μας και γι’ αυτό θα πετύχει.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *