Η Αλληλέγγυα Πόλη για την 6 Μαρτίου – Παγκόσμια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού (school bullying)

Η Αλληλέγγυα Πόλη για την 6 Μαρτίου – Παγκόσμια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού (school bullying)

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού («school bullying»).

Τα επαναλαμβανόμενα και με αυξητικές τάσεις στη χώρα μας περιστατικά βίας κατά μαθητών και εκπαιδευτικών αποτελούν εκ των πραγμάτων μείζον εκπαιδευτικό, κοινωνικό και πολιτικό πρόβλημα. Μαθητές απειλούν μαθητές, γονείς απειλούν εκπαιδευτικούς, μαθητές απειλούν εκπαιδευτικούς, εξωσχολικοί απειλούν μαθητές ή εκπαιδευτικούς κλπ

Σύμφωνα με την Ένωση «Μαζί για το Παιδί» σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του κάθε παιδιού διαδραματίζει η οικογένεια και καθώς το παιδί μεγαλώνει και φοιτά στο σχολείο τότε σημαντική επιρροή ασκεί και το σχολικό περιβάλλον, αλλά και άλλα πλαίσια στα οποία συμμετέχει. Είναι κατανοητό λοιπόν ότι όταν εντοπίζονται παθολογικές συμπεριφορές στο περιβάλλον αυτό έχει αντίκτυπο και στο παιδί.

«Αναπαράγουν συμπεριφορές που υπάρχουν στο περιβάλλον. Οι “σημαντικοί άλλοι”, ξεκινώντας σε αυτή την ηλικία με τους γονείς, είναι τα πρότυπά τους. Όταν ένα παιδί, γίνεται παρατηρητής ή και αποδέκτης αρνητικών συμπεριφορών των γονιών του, όπως για παράδειγμα κατά την οδική συμπεριφορά και όταν ο ίδιος ο γονιός δεν είναι “ανοιχτός” στη διαφορετικότητα, δεν επιτρέπει με αυτό τον τρόπο στο παιδί να προσεγγίσει με σεβασμό το διαφορετικό», αναφέρει χαρακτηριστικά το «Μαζί για το Παιδί», ενώ προσθέτει ότι «πολλές φορές το μήνυμα που παίρνουν από τους γονείς είναι ότι η διαφορετικότητα τρομάζει με αποτέλεσμα να επιτίθενται σε ότι τους προκαλεί αυτού του είδους τον τρόμο».

Η τοπική αυτοδιοίκηση με τις δομές που διαθέτει για τα σχολεία, με τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων αλλά και με τη συνδρομή τοπικών φορέων για τον πολιτισμό, τον αθλητισμό και το περιβάλλον, οφείλει να αγκαλιάσει τις σχολικές κοινότητες και να υποστηρίξει την λειτουργία τους, δίνοντας έμφαση στην αντιμετώπιση αυτού του σημαντικού κοινωνικού προβλήματος.

Η ευθύνη του Δήμου, λοιπόν, έγκειται ακριβώς σε αυτό, να καταφέρει να καταστήσει το ίδιο το σχολείο μια υγιή μονάδα σε διαρκή επαγρύπνιση που δίνει χώρο στους νέους να εκφραστούν, να καταγράφει αντί να κρύβει τα περιστατικά, να υποστηρίζει με ειδικούς επιστήμονες τους μαθητές και να αναλαμβάνει κάθε πρωτοβουλία και δράση για την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας ως την εξάλειψη αυτού του φαινομένου.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *